Saturday, January 26, 2008

Hidup di KL

Jan 2008
Hari-hari kian berlalu, aku tetap di sini....di bumi Allah swt Trinidad & Tobago....Perjalanan selama 2 hari untuk sampai ke sini selama hampir 2 tahun aku berkelana meneruskan perjuangan hidup demi mencari sesuap nasi keluargaku....Jauh, memang jauh.....Hampir setiap waktu aku akan mengira akan kedatangan tarikh 05hb mac 2008....erm, ''dengus hatiku....Lama lagi ada 5 minggu kalau tolak minggu nie.....Tolak minggu depan ada 4 minggu.....Alahai seksanya menanggung rindu....


Setiap waktu dan ketika aktiviti harianku tidak ubah dari mengikut jadual asal yang sentiasa mengikut landasannya....Kerja Isnin sampai Sabtu, Ahad duduk umah...Petangnya main bola...Begitulah rutin harianku, kadangkala bosan, menyampah pun ada....Bila bercerita ngan kawan selalunya tak lari dari suasana cerita kerja dan juga balik malaysia...

Dialog 1
TM Nasir ; Ja, Kau boleh tahan duk sini sampai 7 bulan?
FAILZA ; Erm,nak buat macamana kontrak aku macam tue?
TM Nasir ; Aku yang 4 bulan sekali balik nie pun dah jadi lain macam.....

FAILZA ; :) tersenyum....

Dialog 2
YONG ; Bereh ( Bila jumpa jer ngan org tua nie selalunya dia akan cakap benda nie )
TM Nasir ; Tak beres lagi....Baru pukul berapa?Pagi lagi....
YONG ; Bila balik ?
TM Nasir ; Erm....bulan 3 nie.....
YONG ; Tak lama lagi....



Macam tulah selalunya kitaorg bila jumpa....kadang2 selalu juga nyakat memasing....

Dialog
Muthu ; Kau mana boleh balik nasir...

TM Nasir ; Kenapa pulak?
Muthu ; Tong cakap kau kena jaga survey satu lagi projek ( Tong tue Manager kitaorang )
TM Nasir ; Tak mahulah aku....Cukuplah,asal ada duit sket untuk duk kat KL nanti...Aku ada isteri...Kau lainlah bujang lagi....


Muthu ; Betul tue....( sambil tersenyum )


Lastly, kitaorg gelak sama2...Hampir setiap hari ada jer usikan yang berlaku....Maklumlah masing2 jauh ngan family....Nak tengok TV hari2,boring juga siarannya asyik yang sama jer di ulang....Kalau ada BOLA memang kitaorang tercegat depan TV....Itulah jer yang menariknya....


Persediaan Untuk Kehidupan di KL


Pertama
Lagi 5 minggu aku akan menjejakkan kaki di bumi yang aku cintai....Dekat dengan family terutamanya isteri aku....Itu yang aku rindui selama 2 tahun nie....Kebanyakkan persediaan dah di buat oleh isteriku yang paling utama pasal rumah... Alhamdulillah atas ihsan mak mertua ngan bapa mertua aku dapatlah aku ngan isteri aku duduk kat rumah mak mertua aku yang selama ini di beri sewa pada orang lain...Alhamdulillah, senang sketlah aku tak payah nak cari rumah lain lagi....Bila dapat rumah...First thing need to do?? Cat...Kerja-kerja mengecat dah pun diuruskan oleh isteriku dan mak mertuaku menggunakkan khidmat orang indon....Aku yang dok jauh nie kadang2 sedih gak....Tak dapat nak tolong, nak bagi idea bolehlah....Tapi macamana nak bagi idea kalau bentuk rumah ngan design pun aku tak boleh nak gambarkkan.....Alahai,pening gak dibuatnya....

Second Item ( Perkara Kedua )

Transport ????....Transport utama aku sejak dulu ialah motor...Memandangkan dah 2 tahun aku bekerja kat sini so motor lama aku dah pun diserahkan pada adik aku....dan menjadi kebiasaannya lah bila dah bagi takkan nak minta balik lagi kan....than conclusionnya aku terpaksalah mencari motor lain....Apa yang menjadikan aku pening kepala ialah mencari motor mana yang sesuai untuk di bawa ke tempat kerja memandangkan ianya akan menjadi kenderaan harian....

Berlegar kat kepala aku motor2 kat bawah nie....
YAMAHA 135LC

NAZA / CPI GTR 150

Kalau boleh aku taknaklah menyesal kemudian hari nanti....Budget nak keluarkan duit untuk beli mende nie agak besar jugak....memandangkan kos hidup dah semakin meningkat akhir2 ini....Langkah yang paling bijak ialah adanya simpanan untuk masa depan....Apapun itu sumer akan terjadi bila aku sampai di malaysia nanti...

Petikan dari ( c ) tm nasir 2008

Notes ; Kekadang bila kita di beri pilihan antara dua....Hati kita senantiasa akan bertanya manakah yang paling baik, paling bijak yang patut di ambil....Selalunya bila bertanya ngan orang sekurang2 nya hati kita macam terlepas dari bebanan hal tadi...Entahlah, maybe betul....bagi aku lagi baik tanya.....haahaa, apapun perjuangan aku di TNT kian selesai....Alhamdulillah




1 Comments:

At 1:38 AM , Anonymous Anonymous said...

abang....sayang suka motor yang warna merah....tapi nanti kita tengok yang the real one...tapi jangan lupa lesen..hehehehe

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Megasutra - Portal Santapan Minda.

Kindly don't judge me with my blog...All the articles is my self expression as a human...The contents in this blog hopefully will not make all of you vex with me...

(c) 2007 tmnasir


(c) 2006 Mohamad Nasir B Tonny