Thursday, December 06, 2007

Periuk Aku???

Dugaan aku pada hari nie membuatkan aku terasa hari2 yang aku lalui di sini kian mencabar.Dugaan2 yang mendatang mengingatkan aku tentang periuk aku...apa yang cuba aku maksudkan di sini ialah Alat2 dalam pekerjaan aku....Aku masih ingat lagi,langkah permulaan aku dalam bidang kerjaya ini....'Tolong jaga alat2 itu seperti periuk nasi kamu' seloroh Mr. Ben....Pengurus tempat aku kerja dulu....Dalam hati aku saat itu ada juga kebenaran pada ayat itu....Yerlah,bagi aku kalau bukan kerana asbab alat2 ini takkan menjadi kerja aku...Walaupun sehebat mana aku ini tapi sekali kalau di buatnya hal,macam2 boleh lari....setting out lah,level lah....sumer itu bergantung kepada alat2 ini juga ke'expert'an chainman...Sesaper yang kerja survey tue maybe fahamlah apa yang cuba aku celotehkan nie....

Kalkulator FX-603P
Apa yang terjadi pada aku hari ini berkenaan dengan Kalkulator aku,walau pun ianya mungkin telah berumur tetapi sumbangan dia pada aku sekeluarga memang aku tak dapat nafikan.....Tetapi pada hari ini,kehabisan bateri membuatkan aku tergamam seketika...Di saat aku tengah sibuk buat setting out....Habis plak bateri nie,"keluh aku....Erm,dalam hati aku berharap juga agar2 kedai kat Port of Spain nie masih buka....Hari sabtu kat sini bukan macam kat KL ( Peak Hour,sumer kedai berlumba2 nak buka ) tapi kat sini sebaliknya....Masing2 nak balik awal utk rest...

Total Station Sokkia 510

Alhamdulillah,aku masih ada idea lain utk siapkan kerja ini atas bantuan alat aku....nasib baik,idea datang pada saat aku memerlukannya....Almaklumlah alat aku agak canggih juga buat masa ini,function utk setting out line ada...cuma aku jarang nak pakai.....Aku lagi prefer utk guna kalkulator,kerana ianya memudahkan lebih mudah dan ringkas....Than baru hari nielah,aku try and error function yang terdapat pada alat aku....Alhamdulillah,berjalan lancar....

Chainman
Than,hari nie plak salah sorang chainman aku tak datang...Erm,kena survive lagi lah hari nie....Kalau ada dua orang chainman senang sket kerja aku....bolehlah relax sket...Memandangkan kerja nie tengah urgent giler2,aku terpaksa push dia nie....Kesian gak aku tgk,tapi nak buat macamana....nak kesian kerja tak siap bang...

2 Comments:

At 12:58 AM , Anonymous Anonymous said...

kadang-kadang ALLAH menduga kita dengan dugaan yang kecil atau tang besar.berusahalah kita ubtuk menghadapi nya.sayang tau abang mampu lakukan yang terbaik untuk kita.amin

 
At 9:57 AM , Blogger tumismenumis said...

haha.. memang akan ada satu hari dalam hidup kita bila semua benda goes wrong, then, cara yang terbaik adalah kembali kepada yang paling basic.

Pengalaman tu bro, pasni dah tau cara bila takder kalkulator dan takder chainman.

~mazudi.com~

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Megasutra - Portal Santapan Minda.

Kindly don't judge me with my blog...All the articles is my self expression as a human...The contents in this blog hopefully will not make all of you vex with me...

(c) 2007 tmnasir


(c) 2006 Mohamad Nasir B Tonny