Tuesday, November 13, 2007

SPM 2007.....


PELBAGAI RAGAM: PELAJAR SMK Victoria Kuala Lumpur ketika menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang bermula, semalam. Seramai 439,255 calon menduduki peperiksaan di 3,913 pusat peperiksaan seluruh negara hingga 6 Disember ini. Menurut kenyataan Kementerian Pelajaran, daripada jumlah itu, 386,265 (87.9 peratus) adalah calon sekolah kementerian, 14,672 (3.3 peratus) calon sekolah kerajaan negeri dan tajaan badan-badan tertentu, 10,687 (2.4 peratus) calon sekolah swasta dan 27,631 (6.3 peratus) calon persendirian. Semalam, calon menduduki peperiksaan subjek Bahasa Melayu Kertas 1, Bahasa Melayu Kertas 2 dan Sejarah 1.

Petikan Artikel dari Berita Harian 14 November 2007


Notes ; Tahun ni jugak adik aku menduduki SPM nie....apalah agaknya perasaan dia skang,ada gak aku try nak tepon...sekurang2nya bleh jugak aku nak bagi support dari jauh tapi...yang pastinya aku dapat jawapan dari Mak Bapak aku " adik aku takda kat umah tengah study kat umah kawan dia"....Ermmm,Lega gak hati aku nie bila terdengar Mak Bapak aku cakap macam tue....maklumlah,lagi 2 orang adik aku still study....Yang nie sorang than tinggal sorang lagi....so,bagi aku,apa yang mampu aku bantu untuk meringankan beban Mak Bapak aku setakat nie dah tercapai....Walaupun bukan sepenuhnya...


Aku harap,adik aku mengerti apa yang aku buat untuk bantu mereka dalam pelajaran jugak perbelanjaan diaorg....Apapun keputusan yang akan adik aku perolehi....aku akan terima sebaiknya,kerana bagi aku SPM cumalah sekadar plat transform untuk menjadi lebih matang dan dewasa....Benarkah aku?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Megasutra - Portal Santapan Minda.

Kindly don't judge me with my blog...All the articles is my self expression as a human...The contents in this blog hopefully will not make all of you vex with me...

(c) 2007 tmnasir


(c) 2006 Mohamad Nasir B Tonny