Wednesday, November 14, 2007

Minggu Nie

Mr. Andrew Ong with Miss Wong
Between them is 'Steel Pan' . Traditional Musical Instruments in Trinidad & Tobago

Andrew Ong
Minggu nie,sorang manager dari human resource akan datang....Kedatangan dia kat sini untuk apa?....aku pun tak tahu nak terangkan....Apa yang aku tahu minggu nie sebanyak 15 orang staff sunway akan di jemput untuk beramah mesra dengan wakil kedutaan malaysia di Venezuela kat Hotel Crown Plaza....Maybe untuk itu kot dia datang...Ntahlah


Sibuk posing untuk gambar,chainman kat bawah tue dok terkial2 tunggu arahan.....


Annual Dinner SUNCON

Dalam dok aku sibuk2 melakukan tugasan aku di site.....Ntah semena2 muncul Mr.Andrew nie dari depan aku.....Aku ingatkan dia nak buat apa....Rupernyer dia nak ambil gambar staff SUNCON,Bangunan yang tak siap lagi nie,suasana kat TNT bagi tujuan Annual Dinner nanti pada hujung tahun nie,aku pun apa lagi tengah ada orang nak offer ambil gambar,so interframe lah sket......Maybe kalau ada rezeki,gambar2 kat sini terkeluar lah kot kat papan layar time dinner nanti.....getus aku lah.


Mr. Andrew Ong and me with two local guys selling their pirates cd goods
( Kalau kat malaysia dah lama DBKL serbu nie,kawan.... )


Shopping Kat Port of Spain
Lepas makan tengahari,macam biasa lah aku,Fauzi,Chow ngan Azmi( kadang2 kalau Failza turun makan dia join sekali )....selalunya kitaorg akan g jalan2 cari barang selalunya baju ngan kasut....Tapi dalam minggu nie, Azmi balik KL ( time utk dia home leave ).....kitaorg bertiga pergilah temankan si Andrew Ong nie pergi shopping,selalunya kitaorg terus pergi tempat yang di tuju tapi kali nie bila ada dia....Erm,sumernyer nak di belek....sumernyer nak di singgah....Dari shopping complex sampailah ke pasar orang duk jual sayur,ikan ngan macam2 barang keperluan dapur pun dia nak bagi,maybe ada kebetulan dugaan aku....Dia datang untuk menyiasat....Kami bertiga pun layan jerlah dia....Orang dok excited tengah ada kat oversea tapi aku.....dok menghitung hari nak balik....



Ke huru haraan meja aku mencerminkan kesibukkan aku bekerja...hehe
( Tunjuk eksyen sket kawan... )


Kesibukkan aku????Malas kot
Dalam ketiadaan azmi balik nie,maka berseorangan lah aku nak 'setelkan' sumer kejer berkaitan survey kat bangunan nie.....bila aku pikirkan dok hari2 kejer kat sini,ada gak terasa meluat.....Yerlah,kalau dok KL tue taklah sebanyak nie kejer kau hadap hari2....Coz kalau bangunan tue besar maybe adalah dalam 3 atau 4 team akan ada kat situ...Tapi bila jauh macam nie....terpaksalah hadap sorang2,tue pun aku dok layan jer....kadang2 seharian tue seronok tapi kadang2 ada gak sebaliknya....Apapun aku percaya pada rezeki Allah swt bagi kat aku sekeluarga....Alah,macam citer P.Ramlee tue....Cobaan,cobaan....cobaan...


Petikan Artikel dari tmnasir


Notes ; Kalau g berjalan2 untuk sehari dua tue bagi aku still boleh lagi tapi bila dah menginap sampai berbulan2 lamanya tue sumernyer dah lain macam jadinya....Ada kala seronok tapi banyaknya yang bosan....Bosan bukan apa?Nak g makan roti canai pekena teh tarik sumernyer takda....kalau rajin tue bolehlah nak buat sendiri....Tapi banyak yang malasnyer...hehe




1 Comments:

At 8:32 PM , Anonymous Anonymous said...

hati kena tabah hadapi dugaan...allah maha adil...dia tahu sejauh mana hambanya tabah menghadapi dugaan diberikannya....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Megasutra - Portal Santapan Minda.

Kindly don't judge me with my blog...All the articles is my self expression as a human...The contents in this blog hopefully will not make all of you vex with me...

(c) 2007 tmnasir


(c) 2006 Mohamad Nasir B Tonny