Monday, June 26, 2006

Rindu

Lama...Aku tidak menelefonnya...Aku tahu dia rindu padaku...Tapi apakan daya,demi untuk mengidamkan cita2 untuk sampai di bumi Allah swt ( Trinidad and Tobago ) ini,aku terpaksa untuk berjauhan dengan semua yang aku cintai,aku sayangi....Oh jauhnya.....Betapa sedihnya....Pilu juga rasa ati ini...
Namun terpaksa jua aku teruskan...Bak kata pepatah 'alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan' 'Alang2 mandi biar sampai basah'......
Pagi.Aku terkejut dengan lontaran bunyi dari handphone ku...arrrggghhhh....Bila ku buka ada mesej rupanya....Oh tunang kesayanganku....Mengapa lah dikau menerpa daku sedemikian mesej....'Sayang minta maaf'bunyi mesejnya....Aku terpaksa untuk segera....Ku letak kembali handphone itu di ribaan tilamku...Jam sudah menunjukkan 6.05 pagi....
Lewat bangun aku rupanya...bergegas aku ke toilet,ku segerakan segala hal2 pagi...kalau tak tinggal aku nanti,bisik hatiku...maklumlah kenderaan hanya satu so menumpang la jawabnyer untuk pergi kejer.....Alhamdulillah segala hal2 pagi mandi,solat,minum selesai sudah lagaknyer...
Dalam perjalanan ke tempat kerja,aku termenung kala pagi...apalah salah sayang padaku....segera aku menyentap benak fikiran ku....aaarrrrrrrgggghhhh...Lewat juga aku untuk menyelinap masuk ke cabang minda ku....perlahan2 aku menarik nafas lega...aku dah jumpa,mungkin itu penyebabnyer....
Sampai di office,segera aku berlari anak2 menaiki tangga kecil....ku capai punch card....dan segera aku ke meja komputer....ku buka email....ada 2 email ku terima...kedua2nya dari syg....Oh,syg...
segera perlahan2 ku buka isi kandungannya.....Ku menarik nafas lega apabila ku temui akan penyebabnya......Ku balas mesejnyer,dalam hati...ku harapkan dia memahami apa yang cuba untuk aku lakukan....
Dalam hatiku 'sayang,andai ada dikau di sisi akan ku tenung wajahmu dan ku bisikkan betapa aku amat menyayangimu,tiada orang lain yang bertakhta di hatiku'......Bersabarlah,saatnya akan tiba jua...Tenang kembali jiwaku.....Alhamdulillah.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Megasutra - Portal Santapan Minda.

Kindly don't judge me with my blog...All the articles is my self expression as a human...The contents in this blog hopefully will not make all of you vex with me...

(c) 2007 tmnasir


(c) 2006 Mohamad Nasir B Tonny